Lůžkoviny jsou nedílnou součástí našich životů. I přesto se jim však poměrně často ubírá na důležitosti. Řada lidí jim věnuje naprosto minimálně pozornost. Jsou to však právě lůžkoviny, které spolu s matrací napomáhají zdravému a kvalitnímu spánku.

Vše začíná už samotným výběrem lůžkovin. Pokud si zvolíme správně, tak se můžeme těšit na to, že noci nebudou bezesné. V případě, že si zvolíme špatně, tak za to záhy draze zaplatíme. Co se týče například povlečení nebo prostěradel, tak my doporučujeme sáhnout po bavlně nebo mikrovlákně. Ani jeden z těchto materiálů není nešetrný k pokožce, nedráždí ji. Kromě jemnosti mají společné také to, že se jedná o savé a velice prodyšné materiály.

A nyní už k samotné péči

Nejen lůžkoviny, ale i samotnou ložnici pravidelně větrejte. Díky tomu totiž dochází ke snižování vlhkosti, což má za následek vytvoření nepříznivého prostředí pro roztoče. Tyto malé potvory si totiž libují ve vlhkém prostředí, sucho jim naopak příliš nesvědčí. Jen to s tím bojem s vlhkostí nepřehánějte, ať nezpůsobíte to, že doma budeme mít zase příliš sucho.

Nepoužívejte příliš staré lůžkoviny

Toto je problém celé řady českých domácností. Lidé zkrátka mnohdy upřednostňují trochu ušetřených peněz před svým zdravím. A to není dobře! Proto mějte, prosím, na paměti, že veškeré lůžkoviny by se měly obměnit maximálně po 8 až 10 letech, raději dříve.

Ložní povlečení měňte alespoň 1x měsíčně

Lidé, kteří se touto problematikou zabývají, zastávají názor, že byste povlečení měli měnit každý týden. U alergiků se pak doporučuje výměna po 3 dnech. Možná se vám to zdá jako šílenost, mnozí z vás možná ani nemají takové množství ložního prádla, aby si toto mohli dovolit. Udělejte však i přesto maximum pro to, abyste povlečení a další ložní prádlo mohli měnit co nejčastěji.

Náš tip: široký výběr povlečení, polštářů, přikrývek, prostěradel nebo přehozů na postel najdete na webu České lůžkoviny.

Závěr

Lůžkovinám věnujte takovou pozornost, jakou si zaslouží. Pokud o ně budete správně pečovat, tak se vám odmění kvalitním spánkem. Zanedbání péče může vést nejen k bezesným nocím, ale také ke zdravotním problémům. Zamyslete se, co je pro vás přednější!